Соціально-перетворювальна робота

Виховання толерантності


Жодне суспільство не є й не може бути однорідним, тому що кожне суспільство складається з людей, різних не тільки з погляду їхнього етнічного походження, віросповідання, політичних поглядів, але і з погляду віку, статі, інтересів, виховання, матеріального становища та, що немаловажно, стану здоров'я.

    Важливим показником розвитку суспільства є гуманне, толерантне, турботливе й милосердне ставлення до дітей з особливими освітніми потребами, які досі не мали змоги  вести повноцінне життя, бо виховувались та навчались в спеціальних закладах. Однак, ситуація поступово змінюється. Україна взяла курс на євроінтеграцію. У зв’язку з цим, певні зміни відбуваються в освітній політиці, а саме: уряд приділяє значну увагу питанням забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими потребами і створення їм комфортних умов для навчання.
     В інклюзивному навчальному закладі соціальному педагогу разом з педколективом необхідно створити такі умови, щоб кожна дитина почувала себе там комфортно, незалежно від її індивідуальних психофізіологічних особливостей, здібностей і нахилів. У центр уваги необхідно поставити фізичне, психічне й моральне здоров’я дітей.
     Кожна людина впродовж свого життя налагоджує найрізноманітніші соціальні стосунки, оскільки вони є невід’ємною складовою нашого буття. Більшість дітей налагоджує дружні стосунки з однолітками природним шляхом. Однак деяким дітям, зокрема, з особливостями психофізичного розвитку, доводиться в цьому допомагати (шляхом створення відповідних умов). Діти легше вступають у нормальні соціальні та дружні стосунки в середовищі, де такі взаємини цінуються й заохочуються. Це означає, що педагоги постійно мають створювати ситуації для розвитку позитивних соціальних взаємин між дітьми. Завдяки контактам із друзями діти розвиваються емоційно та соціально, вони вчаться жити в злагоді з людьми, у них формується самоповага. Дружба дає дітям відчуття потрібності, а також пробуджує палітру позитивних почуттів. 
З метою покращення процесу соціалізації дітей з особливими освітніми потребами та з метою формування толерантного ставлення до них з боку однолітків в навчальному закладі проводиться Тиждень толерантності (до Всесвітнього дня толерантності - 16 листопада).
Соціальний педагог проводить соціально-перетворювальні заняття з учнями, на яких головною метою є формування толерантного ставлення до оточуючих, розвиток дружніх стосунків, згуртування класного колективу ....читати конспект заняття 


Висловлювання знаменитих людей, народна мудрість та прислів'я про терпіння, толерантність можуть стати упригоді для дітей, батьків , педагогів .... дивитись далі   



Комментариев нет:

Отправить комментарий